Keskustelu

Markku J. Rossivierailu Virtasalmen Kaipaalanmäellä7.10.2019 9.31
Uuden sukukirjan mukaan esi-isä Rossi Kaipainen tuli Virtasalmelta. Siellä on Kaipaalanmäki ( maastokartan nimi ) , joka on Tikkalanmäen länsipuolella 2,2 km. Tien nimi sinne on Kaipalanmäentie. Virtasalmi kuuluu nykyään Pieksämäen kaupunkiin. Kävin Kaipaalanmäellä 5.10. Olin arvannut oikein. Mäen päällystä oli paksua mustaa multaa. Siellä on nyt 5,6 hehtaarin huippuluokan pelto. Pellon itäpuolella on rehevää koivikkoa, joka voisi olla tai on voinut olla peltoa. Alueella kasvaa rehevää koivikkoa ja myös isoja vaahteroita. Multa saattaa olla peräisin jääkautta edeltävältä ajalta. Ei ole ihme, että Tikkalanmäen Kaipainen oli hyvin toimeentuleva maalaistalo. Google Mapsissä saattaa näkyä sijainti osoitteessa https://maps.app.goo.gl/iaS9zNAHuQwi56hi6 . Google-koordinaatit ovat :
62 astetta 08 minuuttia, 51 s N / 27 astetta 28 minuuttia , 46 s E. Lisäksi tästä paikasta 16 km kaakkoon on Kaipaisen kylä !

Aion lähettää yhdistyksen sihteerille myöhemmin valokuvia Kaipaalanmäeltä.

Markku J. RossiRe: vierailu Virtasalmen Kaipaalanmäellä11.10.2019 10.14
Olen lähettänyt Kaipaalanmäen valokuvia
Lea Rossi-González-Lópezille.

Michael SchellRe: vierailu Virtasalmen Kaipaalanmäellä24.11.2021 13.17
Hei,
asumme naapuritalossa Kaipalanmäellä. Jonkun verran tein tätä tilan alustavasti sukututkimuksia. On myös vielä omistaja olemassa ja nykynen perhe on Putkonen. Ennen minun oli myös Tavaststjernan perhe alumassa mäellä. Milloin lähti esi-isä Rossi Kaipainen maailmalle?

T: Michael

Vastaa viestiketjuun